tisdag 18 februari 2014

Att finna en mening med allt.

Hur kommer man framåt?
Hur hittar man sin plats här i världen?
Hur hittar man meningen med livet?

Frågor på frågor. Tusentals, miljontals frågor. Mitt huvud består nästan bara av frågor. Självklart finns det svar på det mesta, men det finns onödigt många frågor utan svar.
Fast jag tror att många av dom svaren finns, om jag bara vågade ställa dom högt - till rätt personer.

Jag är inte ensam om att ha det så här. Ett huvud som är fullt av sådant jag inte har så mycket nytta av. Saken är, att det finns otroligt mycket bra däruppe också. Men det kvävs av alla frågor och rädslor, rädslor får vi inte glömma!

Så hur klarar man av att leva med allt det här? Hur orkar man se förbi skiten som bara växer? Frågor återigen. Det finns inget slut på eländet.

Jag försöker att välja. Välja det som får mig att må bra, även om det är för stunden. Och jag mår bättre, det finns ingen tvekan om den saken. Jag är inte samma person som jag var för bara två år sedan. Framsteg, stolthet, lycka.

Men ibland orkar man inte bryta sig igenom sitt eget huvud, och det är OK!
Man kan inte må bra alla dagar. Ibland måste man tillåta skiten att få finnas en stund. Hur kan man annars veta att man egentligen är glad? Finns inga motsatser.. då blir det bara en dimma av ingenting.

Och som vanligt så tappar jag tråden. Jag har aldrig varit bra på det här med koncentration.

Jag är en tänkare, en drömmare. Jag lever för mycket i mitt eget huvud. Det är något som jag måste kämpa med. Det är något jag VILL kämpa med. För jag ser faktiskt en mening med mitt liv. Hur obetydlig jag än är för den här världen, så vet jag att jag har människor i mitt liv som jag betyder något för. Därför orkar jag.

1 kommentar: